ZAPRASZAMY NA KOLEJNĄ EDYCJĘ 4-7.06.2024!!! 🔥📣🔥📣  

Organizator:

SUBCONTRACTING - JA TO KUPUJĘ!

Podziel się

SUBCONTRACTING - JA TO KUPUJĘ to organizowana w ramach Kongresu Industry Next na targach ITM INDUSTRY EUROPE, platforma wymiany wiedzy, doświadczeń i najlepszych praktyk dla profesjonalistów zarządzania łańcuchami dostaw, służąca dyskusji o sprawdzonych strategiach i wyzwaniach dnia codziennego zarządzających łańcuchem dostaw oraz omówieniu kluczowych umiejętności i zasobów wymaganych do napędzania wzrostu biznesu. Partnerem panelu jest firma MPM Productivity Management Sp. z o.o.

 

W bloku programowym Targów mówić będziemy  między innymi na temat: 

  • Zerwanych łańcuchów dostaw – czarny łabędź czy zakłócenia do przewidzenia?
  • DDMRP - jako nowej metody planowania produkcji
    i zaopatrzenia materiałowego;
  • Problemów z kosztami podwykonawstwa – wyceny  oferty jako dostawca; wyceny i oceny ryzyka jako zlecający;

Panel: SUBCONTRACTING: JA TO KUPUJĘ!

Data: 1.06.2023 r.,  godz. 12.00-15.00

Miejsce: Pawilon 5, Scena Industry Next

Organizator:  MPM Productivity Management Sp. z o.o., partner TARGÓW SUBCONTRACTING.

Zerwane łańcuchy dostaw – czarny łabędź czy zakłócenia do przewidzenia?

Data: 1.06.2023 r.,  godz. 12.00-13.00

Miejsce: Pawilon 5, Scena Industry Next

Prelegent: Zbigniew Sobkiewicz

Na świecie od lat 80, 90tych XX wieku obowiązywał jeden kierunek w zarządzaniu łańcuchem dostaw: Just-In-Time i ciągłe podnoszenie wydajności. W Polsce to spojrzenie obowiązywało do 11 marca 2020. Wtedy przyleciał pierwszy czarny łabędź. A po nim sfrunęły następne…

Braki półprzewodników, rosnące ceny surowców, statek (jeden) który zatkał  (cały) świat, agresja Putina i jej konsekwencje wywróciły nasze myślenie o 180 stopni. Dziś firmy bardziej martwią się o odporność (resilience) niż o efektywność. Wielu głosi śmierć Just-In-Time, a wręcz wini je za problemy firm. Wkrótce jednak sytuacja się znów zmieni: nie wystarczy zadbać o odporność, nie wystarczy ponownie myśleć o efektywności. Trzeba będzie przygotowywać się na przejmowanie czarnych łabędzi

  • Jak określić co się da przewidzieć a co nie?
  • Jak się przygotowywać i radzić z nieprzewidywalnym?
  • Jak być jednocześnie być odpornym i efektywnym?
  • Jak stać się łowcą czarnych łabędzi?

Gdy brakuje tego, co potrzebne i za dużo tego, co zbędne. Nowa metoda zarządzania zapasami - Demand Driven Materials Requirement Planning

Data: 1.06.2023 r.,  godz. 13.00-14.00

Miejsce: Pawilon 5, Scena Industry Next

Prelegent: Tomasz Sokołowski

Świat, który nas otacza jest niezmiernie złożony, niestabilny i podatny na zakłócenia. Dostawcy oferują klientom ciągle więcej i więcej, coraz bardziej adresowanych do indywidualnych odbiorców towarów i usług. Łańcuchy dostaw wydłużyły się w ciągu ostatnich kilku dekad, a ostatnio czasy oczekiwania na dostawę wrosły kilkakrotnie. Rotacja pracowników i poziom ich profesjonalnej edukacji stanowią kolejne wyzwanie dla szefów łańcucha dostaw. Jak w takiej sytuacji klasyczne podejście do zarządzania zapasami daje sobie radę? Czy dostawcy są w stanie wiarygodnie zaprognozować popyt na każdy oferowany towar na wiele tygodni do przodu, z rozsądnym poziomem wiarygodności prognozy? Czy na podstawie takiej prognozy popytu dostawcy są w stanie zaplanować produkcję na wiele tygodni do przodu i utrzymać stabilność takiego planu? Czy na podstawie niestabilnego planu produkcji dostawcy są w stanie zapewnić dostępność wszystkich niezbędnych komponentów? Czy dostawcy są w stanie osiągnąć wszystkie powyższe cele i zaoferować swoim klientom oczekiwany wysoki poziom obsługi i zrealizować to wszystko przy niskich kosztach i na niskim poziomie zapasów?

Oczywiście, że jest to bardzo trudne i udaje się tylko nielicznym… Co w związku z tym? A może podejść do zagadnienia zarządzania zapasami inaczej?

  • Jaką metodą zastąpić proces prognozowania setek lub tysięcy indeksów?
  • W jaki sposób – inny niż próba zbudowania i utrzymania stabilnego planu produkcji na wiele tygodni do przodu – zapewnić oczekiwany poziom obsługi klienta?
  • Jak uniknąć powstawania nadmiernych zapasów zbędnych towarów w magazynie a jednocześnie uniknąć ciągłych braków?
  • W jaki sposób wyedukować własny zespół pracowników, aby mógł skutecznie radzić sobie z wyzwaniami dnia codziennego?

Subcontracting w ciekawych czasach. „In God we trust, all others must bring data"

Data: 1.06.2023 r.,  godz. 14.00-15.00

Miejsce: Pawilon 5, Scena Industry Next

Prelegent: Aleksander Okraska

Przyglądając się w ostatnich kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu latach zmianom
w oczekiwaniach Klientów, rosnącym możliwościom technologicznym oraz coraz większej dostępności firm, które mogą wyprodukować i dostarczyć to czego szukamy, można było zakładać, że będzie
już tylko łatwiej, przyjemniej i ..taniej (wyprodukować, sprzedać, kupić, zlecić podwykonawcy). Nawet długie LT dostaw z innych kontynentów nie musiały być przeszkodą. Od czego mamy zapasy.

Ostatnie lata nieco zweryfikowały optymistyczne założenia i w pełni odpowiadają definicji „ciekawych czasów” – chińskiego przekleństwa będącego synonimem zmienności, natłoku informacji, zaskoczeń
i trudnych decyzji.  Rosnące zagrożenia polityczno-gospodarcze, koszty prowadzenia działalności, brak dostępu operatorów, materiałów,  a nawet kierowców do obsługi logistycznej istotnie zmieniają mapę ryzyk, z którymi przychodzi się mierzyć.

Decydowanie się (czy jako zleceniodawca, czy podwykonawca) na subcontracting, który sam z siebie zwykle nie bywa najwygodniejszym, najtańszym i najprostszym rozwiązaniem, jest aktualnie jeszcze bardziej wymagającym procesem. 

Co zrobić, aby ta decyzja pomogła zrealizować nasze cele?

  1. Czy wiem, czego potrzebuje Klient, aby odpowiednio zdefiniować krytyczne parametry współpracy?
  2. Czy i jak będę to w stanie zrealizować?
  3. Jak się przygotować i podzielić odpowiedzialnością, aby obie strony realizowały kontrakt,
    bez zbędnych eskalacji ?
  4. O czym pamiętać przy wycenie oferty, żeby uniknąć niepotrzebnych zawirowań w trakcie współpracy?
  5. Kontrola i wykonanie.

 

UWAGA: UDZIAŁ W WYDARZENIACH MOŻLIWY JEDYNIE DLA POSIADACZY BILETU NA TARGI ITM INDUSTRY EUROPE.

 

POZNAJ PRELEGENTÓW

Zbigniew Sobkiewicz, CPIM, DDLP, Jonah® - Consulting Director MPM Productivity Management

Odpowiada za działalność konsultacyjno-szkoleniową firmy MPM Productivity Management, przeprowadzanie audytów, diagnozowanie potrzeb doradczych i szkoleniowych, prowadzenie warsztatów zamkniętych i szkoleń otwartych, w tym zgodnych ze standardem APICS. Z MPM Productivity Management związany od 2001 roku, odpowiedzialny za szkolenia otwarte CPIM, szkolenia Incompany, projekty zamknięte, analizy oraz konsultacje z zakresu Zarządzania Łańcuchem Dostaw (SCM), Planowania Potrzeb Materiałowych (MRP), Planowania Sprzedaży i Operacji (S&OP). Od 2004 roku pełni funkcję Dyrektora Konsultingu. Od ponad 25 lat zaangażowany w działalność konsultingową. Doświadczenie biznesowe na stanowiskach menedżerskich zdobywał zarówno w dużych spółkach krajowych – IFS Poland, jak i zagranicznych – Belvar na Białorusi. Specjalizuje się w doradztwie z zakresu zarządzania produkcją, logistyką i zapasami oraz wdrażaniu systemów wspomagających zarządzanie. Ekspert w zakresie systemów ERP (m.in. Exact, IFS, Baan). Pierwszy Polak, a dziewiąty Europejczyk, który otrzymał stopień mistrza w hierarchii instruktorów Certyfikacji w Zarządzaniu Produkcją i Zapasami (CPIM) amerykańskiego stowarzyszenia APICS. CPIM Master Instructor to najwyższy stopień jaki można było zdobyć będąc trenerem - członkiem APICS. Licencjonowany trener TFC - The Fresh Connection – zaawansowanego symulatora łańcucha dostaw (innowacyjna symulacja ‘web-based business’ angażująca uczestników w podejmowanie strategicznych decyzji w procesie zarządzania przedsiębiorstwem). Pracował jako konsultant dla ponad paruset firm polskich i międzynarodowych m.in. takich firm jak: Barlinek (także Ukraina), Dell Products (Polska), FlexLink (Szwecja i USA), GlaxoSmithKline, Hulanicki Bednarek - HB Energia, Logstor Polska, Mondi Świecie, Newag, Nowa Szkoła, PKN Orlen, SPX Flow Technology Poland, Valeo, Volvo Polska i innych.

Aleksander Okraska, Consultant

Przez prawie 20 lat zajmował się łańcuchem dostaw jako Kierownik Logistyki, Supply Chain Manager a nawet Szef Produkcji. Doświadczył wyzwań związanych ze współpracą z dostawcami z całego świata, mierząc się z krytycznym znaczeniem długich Lead Time’ów dla poziomu zapasu i poziomu obsługi Klienta. W tym przypadku największym wyzwaniem było przekonanie sprzedaży do podzielenia się informacjami na temat popytu. Wie, że nawet najbardziej wyrafinowany system, jest tak dobry, jak dane na których pracuje (“Show me the data” ). Dlatego zajmował się re-inżynierią procesów logistycznych, jako 6σ Lean Green Belt, Project Manager prowadził dziesiątki projektów optymalizacyjnych, wdrażając nowe rozwiązania, procesy i produkty. Zarządzając wieloma zespołami, od kilku do kilkuset osób, wielokrotnie przekonał się, jak wielką rolę pełni motywacja i wspieranie rozwoju kompetencji, od pracownika produkcji/magazynu po kierownika działu. Nauczył się, że zróżnicowany łańcuch jest tak efektywny, jak doświadczone i zmotywowane są jego ogniwa. Aktualnie, swoim doświadczeniem i wiedzą dzieli się z innymi podczas szkoleń i wdrożeń prowadzonych przez MPM Productivity Management w obszarach: SCM; production management; wewnętrzne przepływy materiałowe; SPC – statistical process control; Lean Manufacturing.

Tomasz Sokołowski, Consultant, DDP Endorsed Instructor

Przez wiele lat kierował łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwach z różnych branży. Poznał procesy zarządzania łańcuchem dostaw przy produkcji detergentów i kosmetyków w Unileverze. Budował od podstaw Dział Zaopatrzenia i Logistyki w Wrigley’u. Pracując w Kompanii Piwowarskiej planował produkcję i dystrybucję piwa, oraz kupował komponenty dla całej Grupy SABMiller w Europie. Kierował planowaniem, zakupami, magazynowaniem i fizyczną dystrybucją leków w US Pharmacia. Kupował komponenty do produkcji siedzeń autobusowych i kolejowych w firmie KIEL. Był Szefem Zakupów na Europę w Firestone. Wie jak ważny jest dla Firmy stabilny dalekosiężny plan – wdrażał proces S&OP w trzech Firmach i dzięki temu udało się uniknąć sytuacji, żeby generalnie zabrakło zapasów lub mocy produkcyjnych. Zna zasady pracy w międzynarodowych korporacjach – uczestniczył w wielu projektach budujących transgraniczne łańcuchy dostaw i poznał zasady pracy w takich przedsięwzięciach. Rozumie istotę dobrej Strategii Zakupowej – wdrożył m.in. innowacyjny sposób kupowania „commodity” wartego ok 200 milionów € rocznie, dzięki czemu firma oszczędzała ok 7 milionów € rocznie. Doświadczenie zawodowe jako konsultant: Od pięciu lat prowadzi szkolenia oraz warsztaty w zakresie planowania nadrzędnego S&OP (Sales & Operations Planning), MPS (Master Production Schedule) oraz MRP (Materials Requirement Planning). Prowadził diagnozy zintegrowanego planowania według metodologii MPM. Zrealizował z powodzeniem wiele szkoleń otwartych (dostępnych dla uczestników z różnych Firm), jak i zamkniętych – dedykowanych m.in. dla takich firm jak: Borg Warner, Polpharma, Synthos, Dassault, Albea, Plastic Omnium. Występował też na wielu Konferencjach branżowych.